close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה תפקידו של עורך דין גבייה?

מערכת שורשיח שבט, תשפג09/02/2023

מתי יש צורך לפנות לשירותיו של עורך דין גבייה? ומה תפקידו...

תגיות:

כל אדם שמנהל עסק, חברה או נכס מסוג כלשהו, אמור לקבל תשלום בגין השירותים שלו. יחד עם זאת, זה לא תמיד המצב. לא פעם קיימים קשיים כלכליים, בעיות בתזרים, אירועי חיים שונים ואפילו משברים מדיניים או בינלאומיים אשר משבשים את מוסר התשלומים בקרב משלמים רבים, מה שדורש מבעלי החוב סיוע של עורך דין גבייה מקצועי וטוב. הסיבות לאי תשלום, תשלום שחזר או לאיחורים ובעיות בעמידה בהתחייבויות עשויות להיות מגוונות מאוד, כך שלא לכולם יש אותו הפתרון. גביית חוב בתהליך של מכירת דירה איננה דומה לגביית חוב מלקוח אשר מפספס מועד תשלום חודשי כלשהו.

על כן, יש לפעול בצורה מתאימה בכל סוג של חוב לצורך גבייתו. במקרים רבים חשוב מאוד להיעזר בשירותיו של עורך דין גבייה בדיני ממונות וחשוב לבחור אותו בצורה הטובה ביותר.

האם ניתן לגבות חוב באופן עצמאי?
כאשר תשלום חוזר או שלא ניתן לגבות אותו בזמן, יש לרדת לשורש הבעיה. בחלק מהמקרים יתכן כי מדובר על חוב אשר נצבר בתום לב, כך למשל, כאשר מדובר על אדם אשר שולף מהזיכרון שלו את תאריך תשלום החוב שלו ומתברר בדיעבד כי תאריך החוב היה מוקדם יותר. מדובר על מקרים פתירים שבהחלט ניתן לטפל בהם באופן עצמאי.

כמובן שחלק גדול מהמקרים מתייחס למקרה של גבייה בגין העדר כיסוי או אפילו בגין חתימה לא זהה על גבי מחאה כלשהי ובמקרים כאלה בהחלט ניתן לפנות באופן עצמאי לחייב, ליידע אותו על העניין ולקבל את המענה הטוב ביותר.

מתי יש צורך לפנות לשירותיו של עורך דין גבייה?
במקרים שבהם גביית החוב הולכת ומסתבכת והחוב תופח ואין מענה ראוי מהחייב, כדאי מאוד לפנות לשירותיו של עורך דין גבייה ואכיפת חיובים בכדי שיטפל במצב בצורה הטובה ביותר. כאשר עורך הדין יתריע בפני החייב על החוב שלו, ייתכן מאוד כי הוא ירגיש שכבר אין לו אפשרות להתנער יותר מחובת התשלום ועל כן הוא יטפל בנושא באופן מידי. מעבר לכך, עורך הדין יכול גם לטפל במקרים של שיקים חוזרים, אי כיבוד תשלום בהוראת קבע וגם כמובן בתופעות שונות לרבות התחמקות או הסתייגות מתשלום כך לדוגמא: אי ביצוע של אחד התשלומים הנדרשים לאחר רכישת דירה ועוד.

כיצד גובים חוב מאדם שנעלם?
אחת הבעיות הקשות אשר מתעוררות בסוגיית הגביה היא כאשר לא ניתן לאתר את האדם החייב. במקרה הזה, הרבה בעלי חובות נותרים ללא הסכום בידם עם שאלות לגבי הצורך שלהם לוותר על החוב או לפעול בדרכים שונות נוספות בכדי לנסות ולאתר את החייב. חשוב מאוד לדעת שלא פעם עורך דין גבייה מעניק שירות לאיתור חייבים אשר באמצעותו ניתן להגיע לאדם החייב, לקרובי המשפחה שלו, לגלות מה עלה בגורלו ועוד ועל כן, אם אינכם מצליחים לאתר חייב, אתם לא צריכים להתייאש וכל מה שעליכם לעשות זה פשוט לבחור עורך דין גבייה מקצועי ומנוסה שיסייע לכם בתחום.

גביית חוב מאדם שנפטר
גם במקרה שבו אדם חייב נפטר, חשוב לדעת כי על אף שמדובר על מצב לא פשוט שכן, לא פעם מתקשים לפנות לקרוביו של הנפטר בכדי לגבות את החוב, הרי שניתן לברר מול עו"ד גבייה כיצד יש לפעול בנושא בצורה הנכונה והטובה ביותר. בחלק גדול מהמקרים ניתן לגבות את החוב בכל אופן. כך לדוגמא: אם מדובר על חברה שהייתה בבעלותו של אדם כלשהו והיא הועברה לילדיו הרי שניתן יהיה לגבות מהם את החוב. עורך דין גבייה בדיני ממונות ידע כיצד לטפל בכל סיטואציה בצורה הטובה ביותר שיכולה להיות.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה